T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GAZİANTEP / ŞAHİNBEY - Adnan Menderes Ortaokulu

REHBERLİK NEDİR?

 

 

 

19-09-202219-09-2022 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ÇALIŞMALARI

Okulumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisinin amacı; öğrencilerimizin içinde bulunduğu gelişim dönemlerindeki sosyal, kişisel, psikolojik ve duygusal ihtiyaçlarına cevap vererek onların çevreleri ve kendileriyle uyumlu bireyler olabilmelerine, sahip oldukları potansiyeli en iyi şekilde kullanarak ortaya çıkarmalarına, kendilerine ve yaşadıkları topluma faydalı olan, sevgiyi merkeze alan, özgüven, öz disiplin, ve sorumluluk sahibi, bilimsel veriler ile donanmış, üretken, analiz sentez yeteneğine sahip evrensel ahlaki değerleri özümsemiş, doğru yerde doğru kararlar almasını bilen bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmaktır. Bu amaçla yola çıkan, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerimiz, yalnızca sorun çözmeye yönelik değil, öğrencilerimizin gelişimini destekleyen ve problem çözme becerisini kazanmalarına yardımcı olan gelişimsel ve önleyici rehberlik yaklaşımlarını temel alınmaktadır.

 Çalışmalarımız,

  • Bireysel Rehberlik
  • Grup Rehberliği Etkinlikleri
  • Mesleki Rehberlik
  • Eğitsel Rehberlik
  • Test-Envanter uygulamaları
    şeklinde sürdürülmektedir.

Bireysel Rehberlik ;

Öğrencilerin karşılaştıkları sorunları (iç dünyasında yaşadığı sorunlar-çatışmalar, okul, aile ve arkadaşları ile yaşadığı problemler, zamanı verimli kullanma, geleceğe dair planlamalarda bulunma, sosyal ilişkilerde yaşadığı sorunlar, bireyi rahatsız eden tüm problemler...) çözebilmelerine yardımcı olmak için psikolojik danışma ilke ve yöntemleri doğrultusunda öğrencilerle yapılan bireysel görüşmeleri kapsar.

Grup Rehberliği Etkinlikleri ;


Rehberlik saatleri içerisinde, öğrencilerin grup etkileşimini geliştirmeleri ve kendilerini ifade edebilmelerine yardımcı olmaya yönelik gelişim dönemlerine uygun etkinlikler yapılır. Rehberlik saatleri dışında ihtiyaca yönelik çalışmalar kapsamında grup rehberliği etkinlikleri gerçekleştirilir.


Eğitsel Rehberlik;

Öğrencilerin geleceğe yönelik hedefler belirlemeleri ve bu hedefler doğrultusunda etkili ders çalışma ve zamanı verimli kullanmalarına (verimli ders çalışma teknikleri, sınav kaygısı, başarı-başarısızlık nedenleri, motivasyon, dikkat dağınıklığı-odaklanma...) yardımcı olmak amacıyla, bireysel görüşmeler, grup görüşmelerinde bulunulur ve bilgi vermeye yönelik sunumlar gerçekleştirilir.



Mesleki Rehberlik ;


Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda, gelecekte yönelebilecekleri dersler ve meslekleri tanımalarına ve bu bağlamda sağlıklı seçimler yapabilmelerine yardımcı olmak amacıyla yapılan etkinlikleri, bilgilendirme çalışmalarını, düzenlenen sunumları içeren rehberlik alanıdır. İlgi ve yeteneklerini tanımalarına yönelik test ve envanter uygulamaları yapılıp, üst eğitim kurumlarına yönelik tanıtıcı faaliyetlerde bulunulur.

Test-Envanter uygulamaları;

Öğrencilerimizin her yönüyle kendilerini tanımalarına yardımcı olmak amacı ile değişik test ve envanterler (başarısızlık nedenleri, problem tarama, beier cümle tamamlama, öğrenci tanıma, benlik saygısı, akademik benlik kavramı, stres düzeyi ölçeği, ilgi ve yetenek belirleme testi, çoklu zeka envanteri otobiyografi...)  uygulanmaktadır.

 

 

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK TANIMI


 Rehberlik ve psikolojik danışmanlık; problemleri çözme, bağımsız hale gelme, yetenekleri açığa çıkarma ve geliştirme, gerçekçi karar vermede tercihler yapma, çevreyle sağlıklı ve dengeli ilişkiler kurma ve sonuçta kendini gerçekleştirmek amacıyla bireylere yapılan sistemli ve profesyonel yardım sürecidir.

 

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞIN AMAÇLARI

Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın amacı; öğrencinin fizyolojik, psikolojik, sosyolojik kültürel..v.b özelliklerini dikkate alarak, kendisini gerçekleştirmesini sağlıklı, mutlu ve başarılı bir yaşam sürmesini sağlamaktır. Rehberliğin amaçlarını  şu şekilde sıralayabiliriz.

- Öğrencinin, kendi kendisini tanımasına ve anlamasına yardım etmek.

- Okul ve çevreye uyumlarını sağlamaya yönelik tanıtım yapmak

- Ailesi ve çevresiyle sağlıklı ve dengeli ilişkiler kurmasına yardım etmek.

-  Problemlerinin çözümü için seçenek oluşturmak, problem çözme anlayış ve becerisini kazandırmak.

-  Öğrenciye bağımsız, özgün kişilik özellikleri kazandırmak.

-  Öğrencinin kişisel ve toplumsal özelliklerinin gelişmesine yardım etmek.

-  İlgi yetenek ve becerilerini açığa çıkarmak, geliştirmek.

- Karar verme ve tercih yapma bilgi ve becerisini kazandırmak.

-  Öğrenciye iş ve meslek imkanları konusunda bilgi vermek,yetenekleri doğrultusunda tercihler yapmasını sağlamak.

-  Öğrenciye kendisini sürekli olarak geliştirmesi gücü ve anlayışını kazandırmak.

-  Ders başarısını arttırmak amacıyla verimli ders çalışma yollarını öğretmek.

-  Öğrenciye; fiziksel, duygusal sosyal sağlığını koruma yollarını öğretmek.

 

REHBERLİĞİN TEMEL İLKELERİ

 

Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın temel ilkesi; rehberlik ve psikolojik danışmanlığın çalışmalarında ortak olarak kullanılan, çalışmalarda göz önüne alınması zorunlu olan ilkelerdir. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin başarılı olabilmesi bir takım ilkelere uygun olarak yapılmasına bağlıdır:

 

-  Rehberlik ve psikolojik danışmanlık; organize edilmiş bir çalışmadır. Belirli bir amacı, programı yöntem-teknik ve uzman personelle yapılabilir.

- Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri okul, aile ve çevredeki herkesi ilgilendirir. Okul aile ve çevre işbirliği olmadan rehberlik hizmetlerinde istenilen sonuçlar alınamaz.

- Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; okulun eğitim düzeyi, yapısı öğrencilerin gelişim düzeyleri ve imkanlarına göre değişebilir.

- Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; iş birliği içinde çalışmayı gerektirir.

- Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; birinci derecede bireyin gelişimiyle ilgilidir. 

-Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; öğrencinin kendi kendisini tanıması, kabullenmesi sürecini içerir.

-  Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; dıştan zorlamayla değil, gönüllü işbirliği ve katılımı gerektirir.

-  Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; öğrencinin gelişim özellikleri dikkate alınarak sürekli yapılan bir yardımı kapsar.

- Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; bilimsel ve profesyonel yardımları içerir

- Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinde gizlilik esastır.

-Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinde, eşitlik, açıklık esastır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.09.2022 - Güncelleme: 19.09.2022 22:20 - Görüntülenme: 338
  Beğen | 0  kişi beğendi